Regulamentul punctului de returnare a ambalajelor supuse sistemului de garanție-returnare ("SGR") operat de către Bertis SRL
Art.1 - În calitate de comerciant Bertis are obligația de a organiza puncte de returnare a ambalajelor supuse SGR ("Ambalajele SGR"), prin care să preia Ambalajele SGR returnate de persoanele fizice sau juridice care au achiziționat pentru consum propriu produse ambalate în Ambalajele SGR ("Utilizatorii") și să restituie acestora garanția de 0,5 lei/ bucată prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 1074/2021 privind stabilirea sistemului de garanție-returnare pentru ambala primare nereutilizabile ("HG 1074/2021"). Ambalajele SGR sunt ambalajele primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv, utilizate pentru bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale și ape de băut de orice fel, vinuri și spirtoase, care poartă marcajul SGR. La acest punct de returnare, Bertis preia Ambalajele SGR prin casele de marcat semnalizate ca punct de returnare.
Art. 2 - Acest Regulament stabilește termenii și condițiile în care Bertis preia de la Utilizatori Ambalajele SGR și restituie acestora garanția în conformitate cu prevederile legale și cerințele administratorului SGR, ReturRO Sistem Garanție Returnare S.A. ("SGR").
Art. 3 - În conformitate cu indicațiile RetuRO, punctele de returnare amenajate în incinta magazinului Bertis pot fi utilizate pentru returnarea Ambalajelor SGR, între 0,1 l - 3 l.
Art. 4 - Prin predarea de Ambalaje SGR se consideră că Utilizatorii au acceptat fără rezerve condițiile de returnare a Ambalajelor SGR și de restituire a garanției prezentate în acest Regulament, și au agreat că aceste condiții le sunt opozabile.
Art. 5 - Punctele de returnare a Ambalajelor SGR pot fi utilizate exclusiv pe durata programului de funcționare a magazinului Bertis afișat la intrarea în magazin. Disponibilitatea punctelor de returnare poate fi afectată temporar în caz de operațiuni de mentenanță, defecțiuni tehnice sau atingerea capacității de stocare ca urmare a nepreluării Ambalajelor SGR colectate de către operatorul Returo SGR prin punctele de returnare. În cazurile de indisponibilate Ambalajele SGR se pot returna către alte puncte de returnare organizate de Bertis, de alți comercianți sau de unități administrativ-teritoriale/asociații de dezvoltare intercomunitară.
Art. 6 - Prin punctele de returnare amenajate în magazinele Bertis se preiau numai Ambalajele SGR care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții prevăzute de lege și de RetuRO:
1. au aplicat marcajul care indică apartenența la SGR, respectiv simbolul reprezentativ și codul de bare iar acestea sunt vizibile și lizibile
2. sunt fie returnate întregi, fie sunt nedegradate și nedeformate astfel încât să se poată stabili apartenența la SGR, de pe codul de bare al etichetei
3. sunt golite în întregime de conținut
4. sunt returnate în termen de maximum 24 de luni de la data publicării pe pagina de internet a ReturRO a anunțului privind înceterea introducerii pe piață de către producător a produsului respectiv
5. sunt înregistrate în Registrul Ambalajelor SGR ținut de ReturRo
În cazul în care Ambalajul SGR predat nu îndeplinește una din cerințele de mai sus punctele de returnate refuză acceptarea acestuia.
Art. 7 - Este interzisă returnarea Ambalajelor SGR care au conținut substanțe inflamabile, corozive sau toxice precum și a Ambalajelor SGR care au fost acceptate anterior de alți comercianți sau alte terțe părți care au obligația sau dreptul să organizeze puncte de returnare. Este interzisă extragerea din punctele de returnare a Ambalajelor SGR acceptate de către Bertis
Art. 8 - După acceptarea și preluarea Ambalajelor SGR punctele de returnare emit un bon valoric(voucher) prin care se returnează către Utilizatori valoarea garanției aferente numărului de Ambalaje SGR preluate. Utilizatorii pot utiliza voucherul instantaneu la efectuarea de cumpărături în cadrul magazinului Bertis sau îl pot preschimba în numerar în cadrul magazinului Bertis după 24 de ore de la eliberarea voucherului. Termenul maxim de a preschimba voucherul în numerar este 12 luni de la eliberarea voucherului. Valoarea voucherului/ voucherelor prezentate de Utilizator va fi scăzută din prețul produselor achiziționate. Voucherul poate fi utilizat numai în magazinul Bertis în care a fost emis.
Art. 9 - De asemenea, conform HG 1074/2021, în cazul unei solicitări din partea Utilizatorilor, Bertis la latitudinea sa poate accepta returnarea valorii garanției prin transfer bancar, cu condiția suportării comisioanelor bancare de către solicitant. Data transferului este cel mai devreme următoarea zi lucrătoare și poate dura până la 24-48 de ore, în funcție de bancă.
Art. 10 - Garanția nu va fi restituită către consumatori sau utilizatori final dacă Ambalajul SGR nu îndeplinește condițiile de la art. 6 și 7 de mai sus.
Art. 11 - Bertis oferă posibilitatea de a utiliza mai multe vouchere pe același bon fiscal de cumpărături, însă valoarea unui voucher nu poate fi segmentată (nu se poate elibera rest în bani, dacă prețul produsului achiziționat este sub valoarea voucherului, parțial sau total).
Art. 12 - Returnarea produselor pentru a căror achiziție s-a folosit și un voucher nu afectează dreptul de restituire a prețului produsului returnat (inclusiv a valorii indicate pe voucherul folosit dacă valoarea produsului returnat presupune și restituirea valorii voucherului, parțial sau total).
Art. 13 - În cazul în care Utilizatorii sau orice alte persoane nu respectă condițiile prevăzute de acest Regulament, Bertis își rezervă dreptul de a utiliza orice mijloace legale pentru atragerea răspunderii contravenționale, civile sau penale a acestor persoane și pentru repararea oricărui prejudiciu cauzat prin încălcarea prezentului Regulament