Ce stă la baza creșterii unei companii?

| de Blogger | în categoria Informativ

În primul rând să stabilim faptul că ceea ce facem, calitatea acelui, fapt trebuie să fie una superioară. Doar asta poate sta la baza unei dezvoltări stabile. Indiferent dacă este vorba de un plan sau de un vis, realizarea acestuia începe cu oamenii care fac munca. Proprietarul companiei Bertis a recunoscut că nu este de ajuns să extindă numărului personalului în funcție de cererea de producție. O altă mare realizare a acestuia a fost faptul că nu mai poate conduce de unul singur o companie atât de mare, are nevoie de lideri.

2017-02-16-082309_1

Cum își găsește liderii? Având în vedere faptul că se află zilnic în contact cu oamenii lui și are un simț dezvoltat în acordarea atenției pentru muncitori, poate descoperi în ei potențialul de a fi lideri. Cel mai tânăr lider a ajuns ca și șofer în companie. Este un tânăr foarte talentat și nu este întâmplător că el este cel care gestionează cofetăria. Tibor a întreținut permanent o comunicare bidirecțională cu oamenii lui pe lângă sarcini și în felul acesta caută și găsește diamantele. Doar pentru a vă putea imagina personalitatea lui, vă spun care îi este cea mai mare apăsare: că nu mai știe numele fiecăruia din companie. Atunci când compania avea 400 de oameni a putut să le spună tuturor pe nume, însă azi, la 950, întâmpină mici probleme.

După găsirea liderilor urmează formarea acestora

Acum ne îndreptăm atenția asupra formării acestor oameni pentru a deveni lideri adevărați, pentru ca aceștia să reprezinte idealismul, nivelul ridicat de etică, ceea ce reprezintă compania. Am început o serie de cursuri de formare a viitorilor lideri. Se desfășoară în felul următor: la trainingul ținut de mine se află 20 de persoane în zilele de sâmbătă-duminică, aceștia sacrificându-și timpul liber. Nu doar stau, ci ascultă cu ochii sclipind și cu modestie de la început la sfârșit ceea ce am de spus, pentru că știu că acesta este interesul companiei.

La cursul de formare de două zile am discutat pe marginea problemelor personalului și despre acele situații, în care liderii sunt puși în fața unei decizii în privința colegilor de muncă. La sfârșitul cursului i-am întrebat personal, pe fiecare în parte, cum au fost pentru ei cele două zile, iar Tibor a venit în față pentru a vedea ce gândesc oamenii lui. Nu a fost nici un coleg care să nu-i fi mulțumit, cu multe emoții, acestuia pentru grija pe care a primit-o de-a lungul anilor. Tibor, cu o modestie deosebită, a răspuns acestora, emoționat și puțin confuz, că el nu a dezvoltat compania cu bună știință, ci cu dragoste. Noii lideri vor să întărească la rândul lor această dragoste și dedicare. Nu este de mirare că sunt părtinitoare față de ei, nu?

Dacă ar exista mai mulți oameni ca aceștia, toată țara ar fi prosperă. Trebuie să îndrăznim să credem în oamenii noștri. Așa cum am scris, nu trebuie să căutăm profesioniști, ci trebuie să transformăm oamenii buni în profesioniști. Dacă le oferim oportunitatea și cunoașterea, vor fi bucuroși să le dezvolte.

Atenția nu este acordată doar liderilor

Tibor ne-a rugat să facem un curs de formare și cu lucrătorii comerciali, pentru ca și aceștia să primească un pic de grijă, relaxare și multe bucățele de dragoste. Au venit aproximativ 130 de persoane, împărțite în două grupuri. Cele două schimburi s-au înlocuit reciproc, cei care erau la curs înainte de masă lucrau după masă și invers. Am învățat despre atitudinea emoțională, ceea ce influențează întreaga viață a unui om, dar și traficul din magazin. Nu trebuie să vă gândiți la lucruri mărețe, le-am oferit date foarte simple. Atunci când au intrat oamenii, aceștia au umplut rândurile din spate. Nu au mai fost la un astfel de curs de formare, dar după primele 10 minute și ei învățau cu entuziasm, la fel cum o făceau cei de la trainingul pentru lideri. După curs oamenii stăteau pe stradă. I-am întrebat de ce nu merg acasă? Mi-au răspuns că vor rămâne la un suc, au intrat și vorbeau între ei, în loc să se grăbească spre casă.

Eu am fost doar unul dintre traineri, iar întregul week-end a fost o întâlnire superbă! În timpul cursului meu, ospătarii au fost instruiți de către managerul Mayer Gyula de la Școala de Chef din Veszprém, iar Vincze Robi, partenerul de la Piroska Gyula Tréning Erdély, a instruit agenții

Aici este exemplul bun, trebuie doar să îl urmați

Bertis a dezvăluit și secretul, conform căreia nu poți avea succes fără să îngrijești spiritualitatea colegilor de muncă. Cei mai mulți oameni se bucură că au terminat școala și își doresc să fie scutiți de cursuri. Tu trebuie să le arăți cât de bine este să înveți. Ador acel moment când văd pe chipul lor că descoperă cât de valoroasă este cunoașterea. Acești oameni, la rândul lor, mi-au oferit un feedback atât de emoționant, încât de abia mi-am putut reține lacrimile, citind rândurile primite pe Facebook.

Nu trebuie subapreciat nici colegul de muncă. Fiecare muncitor este valoros și trebuie format în mod continuu.

Oamenii pot ridica o companie, iar pentru aceasta noi trebuie să ridicăm oamenii. Trebuie să le oferim cunoaștere, dragoste și înțelegere. Raportează-te la oamenii tăi așa cum ai face cu cea mai valoroasă parte a companiei tale.

Nemes-Nagy Szilvia

Specialist în resurse umane și management

Galerie foto

Comentarii

Nu sunt comentarii.

    Comentariul Dvs.

    Istoric