Atunci când vine vorba despre munca cu hârtii și facturi, sunt mulți cei care cu siguranță nici nu vor să audă despre așa ceva! Numai că ordinea facturilor corespunzătoare mărfurilor și administrarea acestora este o parte extrem de importantă în procesul muncii.
Acum 20 de ani la Bertis totul a început cu curaj și cu pixul, căci facturile se scriau cu mâna, iar angajații trebuiau să știe prețurile la produse pe de rost, calculate de cele mai multe ori pe loc!
Tot la aceea vreme la serviciul de facturare îți făcea debutul colega noastră, doamna Dézsi Judit, care își aduce aminte foarte bine de primele zile de muncă. Ea este sărbătorita noastră din această lună și, ca atare, am invitat-o la poveste. Trebuie să recunoaștem că nu ne-a fost ușor! Colega noastră Judit aleargă zilnic printre prețuri și poziții, își trage sufletul între chitanțe și facturi, dar recunoaște că îi place mai mult să stea în spatele computerului.
„Am ajuns la Bertis – ne spune ea – după ce lucrasem în alte domenii, cum ar fi bobinaj motoare, farmacii, magazine și altele... Ideea este că nu avem habar de hârtii și facturare! Am urmat un curs de contabilitate, care m-a ajutat să înțeleg cum funcționează acest domeniu și să asimilez termenii. În același timp, trebuie să recunosc, că am fost foarte mult susținută de doamna Klári, mama domnului Tibor Berszány, care era la acea vreme contabila companiei. La început aveam un ghid alcătuit din lista de prețuri de la produse, care să ne ajute să facem calculațiile mai repede. Bineînțeles că astăzi ar fi imposibil să memorezi cantitatea de produse, iar computerele ne ajută foarte mult. Îmi aduc aminte că în prima zi am lucrat efectiv la cântar unde am servit clienți, cântăream marfa și paralel făceam facturile, respectiv chitanțele. Totodată, am ajutat la ambalare și etichetare, atunci când a fost nevoie. Acesta a fost începutul. A urmat un proces întreg de învățare, care nu se termină nici astăzi! Am învățat în fiecare zi tot mai mult despre contabilitate, despre facturi și mărfuri și acum am ajuns să iubesc cu totul aceasta meserie! Practic am luat-o de la 0 într-o meserie pe care nu o cunoșteam deloc și nu aveam nici o pregătire. Dar am luat decizia corectă și i-aș spune oricui, care are acum 20 de ani, să aibă curaj să încerce și să îndrăznească să facă pasul către viața reală, pentru că la muncă înveți multe lucruri care nu se învață în băncile școlii!”
Revenind acum la actualitate și în „realitate”, exact cum spune chiar colega noastră Judit, căci vrem să aflăm și mai multe despre munca ei sau cu alte cuvinte să prezentăm mai bine acest compartiment de la noi din Bertis.
Așadar, te rugăm Judit, să ne spui cum arată ziua ta de muncă?
„Pentru noi, ca și pentru mulții alții, ziua începe la 6 dimineața. Acest lucru îmi place, căci mă face să mă simt fresh, dar și pentru că punctualitatea este la mine ceva foarte important, astfel că ajung mereu înainte de 6 la serviciu. Ziua noastră începe cu facturarea mărfurilor ce sunt încărcate de către colegii noștri șoferi în mașini pentru livrare. Le pregătim acestora facturile și documentele, de care au nevoie, apoi continuăm activitatea cu deservirea clienților, respectiv eliberăm facturile și chitanțele necesare comenzilor lor. În același timp, munca noastră implică și preluarea mărfurilor primite, introducerea datelor în sistem și stabilirea prețului acestora. Este foarte important să avem permanent o situație corectă și clară a mărfurile ieșite și intrate în sistem. Practic, aș spune că de rezultatul muncii noastre depinde un întreg proces de funcționare la Bertis, căci după facturi se pot face analize și se poate coordona aprovizionarea! Un alt aspect important despre munca mea este clientul și relația cu acesta, căci fiecare zi este colorată de clienți. Pe unii îi cunosc de-o viață, alții sunt noi și se schimbă, dar munca cu ei presupune un schimb continuu de comunicare, iar acest aspect îmi place foarte mult. În același timp, clienții noștri ne demonstrează același sentiment, și anume că vin cu încredere și bucurie la Bertis!”
La final încercăm să-i mai smulgem lui Judit o ultimă declarație, dar înainte de aceasta vrem să-i mulțumim pentru colegialitatea de care dă în fiecare zi dovadă și de asemenea, pentru contribuția ei la dezvoltarea noastră. Ne bucurăm să avem astfel de colegi alături de noi!
Judit, mai spune-ne te rugăm ce gust are Bertisul după 20 de ani?
„Dacă aș fi simțit că în ultimii 20 de ani gustul s-a schimbat și că nu îmi mai place, atunci cu siguranță astăzi nu sărbătoream această aniversare! Pentru mine personal, gustul Bertis înseamnă atmosferă de familie, colegi de încredere și un mediul stabil – toate acestea m-au convins să lucrez timp de 20 de ani aici. Mă bucur că lucrurile la Bertis evoluează pentru a putea continua să lucrăm împreună în această comunitate! Eu cred că este important să avem înțelegerea și armonia care caracterizează această comunitate... E un gust bun!”
Comentarii
Comentariul Dvs.